فلفل دلمه ای لوکس رکورد دار صیفی جات غول پیکر با 12 کیلو وزن است

سبزی خوردن برای بدن بسیار مفید می باشد ففلفل دلمه ای لوکس از کیفیت ارگانیکی برخوردار است و به دلیل خصوصیات ظاهری بی نظیر از جمله اندازه درشت و یکدستی و یکنواختی بالایی که از لحاظ اندازه و رنگ دارد از آن به جهت صادرات استفاده می نمایند.

میوه فلفل دلمه ای (capsicum annuum) و عضوی از خانواده شب بو همراه با بادمجان، گوجه فرنگی و سیب زمینی، فلفل دلمه ای نیز فلفل دلمه ای نامیده می شود. فلفل دلمه ای که نسبت به فلفل تند نیست، می تواند به صورت خام یا پخته مصرف شود و افزودنی مغذی به غذا باشد.

طیف کاملی از راهنماهای فواید سلامتی ما را کشف کنید و همچنین برخی از دستور العمل های خوشمزه فلفل دلمه ای ما را بررسی کنید.

شایان ذکر است که سهم تغذیه ای فلفل دلمه ای بسته به رنگ آنها متفاوت است، به طوری که انواع قرمز پتاسیم، ویتامین C و فولات بیشتری نسبت به فلفل های زرد، نارنجی یا سبز خود تامین می کنند.

با این حال، فلفل سبز نابالغ به طور قابل توجهی غنی تر از معادل قرمز بالغ خود، در ترکیبات گیاهی محافظ به نام پلی فنول ها است.

فلفل

مانند سایر سبزیجات، ارزش غذایی آن تحت تأثیر روش های آماده سازی و پخت قرار می گیرد. فلفل‌های از پیش برشته شده، یک خرید رایج بدون پیش‌خوان است که در شیشه یا وان موجود است، تا 25 درصد از محتوای ویتامین C خود را از دست می‌دهند.

مدت زمان پخت فلفل، درجه حرارت مورد استفاده، روش پخت و هرگونه روش نگهداری از عواملی هستند که بر میزان از دست دادن آن تأثیر می‌گذارند، اگرچه حرارت خشک، مانند حرارت در سرخ کردن و برشته کردن، به جوشاندن یا بخارپز ترجیح داده می‌شود.

ممکن است خطر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد تغذیه نقش مهمی در به تاخیر انداختن از دست دادن بینایی مرتبط با افزایش سن دارد.

به طور خاص، دو کاروتنوئید به نام‌های لوتئین و زآگزانتین، زمانی که به مقدار کافی خورده شوند، سلامت چشم را بهبود می‌بخشند. آنها این کار را با محافظت از شبکیه در برابر آسیب اکسیداتیو انجام می دهند.

فلفل قرمز به ویژه سرشار از این کاروتنوئیدها و همچنین سایر مواد مغذی محافظتی مانند ویتامین C است. مطالعات متعدد نشان می دهد که خوردن منظم غذاهای غنی از کاروتنوئیدها و به ویژه لوتئین و زآگزانتین ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.