برنج هاشمی گیلان 10 کیلویی غذای مورد علاقه ملکه انگلیس است

یک نمونه از برنج های لوکس و مجلسی را برنج هاشمی گیلان 10 کیلویی می توان نام برد به خاطر عطر و طعم فوق العاده ای طرفداران بی شماری دارد.

نقش برجسته موزه Karmawibhanga در جاوای مرکزی بوروبودور قرن نهم، انبار برنج و گیاهان برنج را توصیف می‌کند که توسط آفت موش آلوده شده‌اند. کشت برنج در اندونزی سابقه طولانی دارد.

تاریخچه کشت برنج موضوعی بین رشته ای است که شواهد باستان شناسی و اسنادی را مطالعه می کند تا توضیح دهد که چگونه برنج برای اولین بار توسط انسان ها اهلی و کشت شد، گسترش کشت در مناطق مختلف کره زمین و تغییرات تکنولوژیکی که در طول زمان بر کشت تأثیر گذاشته است.

اجماع علمی کنونی، بر اساس شواهد باستان‌شناسی و زبان‌شناختی، این است که برنج Oryza sativa برای اولین بار در حوضه رودخانه یانگ تسه در چین 13500 تا 8200 سال پیش اهلی شد.

از همان کشت اول، مهاجرت و تجارت برنج را در سراسر جهان گسترش داد ابتدا در بسیاری از شرق آسیا، و سپس در خارج از کشور، و در نهایت به قاره آمریکا به عنوان بخشی از مبادله کلمبیا.

برنج

برنج Oryza glaberrima که اکنون کمتر رایج است، 3000 تا 3500 سال پیش به طور مستقل در آفریقا اهلی شد. گونه های دیگر برنج وحشی نیز در مناطق جغرافیایی مختلف مانند قاره آمریکا کشت شده اند.

از زمان گسترش آن، برنج به یک محصول اصلی جهانی برای امنیت غذایی و فرهنگ غذایی در سراسر جهان تبدیل شده است. ارقام محلی اوریزا ساتیوا بیش از 40000 رقم از انواع مختلف را به وجود آورده است.

تغییرات اخیر در شیوه‌های کشاورزی و روش‌های اصلاحی به عنوان بخشی از انقلاب سبز و سایر انتقال فن‌آوری‌های کشاورزی منجر به افزایش تولید در دهه‌های اخیر با ظهور انواع جدیدی مانند برنج طلایی شده است که به‌طور ژنتیکی حاوی بتاکاروتن است.

برنج از خانواده Poaceae یکی از سه محصول پیشرو در جهان است و مصارف مختلفی دارد. مردم از برنج برای تهیه تنقلات، دسرها، غذاهای اصلی، مشروبات الکلی و غذاهای مخصوص مراسم مذهبی استفاده می کردند.

به عنوان یک منبع تغذیه، برنج سرشار از کربوهیدرات است در حالی که دارای مواد نیتروژن و چربی کم است. برای میلیون ها نفر برنج 3/4 کل رژیم غذایی آنها است.

در نگاه به آینده، دانشمندان در حال کار بر روی تکنیکی برای به حداکثر رساندن تولید محصول در طول سال در یک قطعه زمین معین به منظور افزایش عملکرد برنج پرجمعیت هستند.