شکلات ترکیه ای که برای برند رنگ مو استفاده کردند

میل به شکلات بازار برده پر رونقی را ایجاد کرد، شکلات ترکیه ای به دلیل شهر اروپایی و توریست بالا پر طرفدار شده و کل جهان این برند را شناختند و طعم بی نظیرش هم دلیل بر فروش بالای آن است.

زیرا بین اوایل قرن هفدهم و اواخر قرن نوزدهم پردازش سخت و کند دانه کاکائو دستی بود. مزارع کاکائو گسترش یافت، زیرا انگلیسی ها، هلندی ها و فرانسوی ها مستعمره شدند و کاشت کردند.

با تهی شدن کارگران میان‌آمریکایی، عمدتاً به دلیل بیماری، تولید دانه‌های کاکائو اغلب کار کارگران مزدبگیر فقیر و آفریقایی‌های برده شده بود.

در سال 1729، اولین آسیاب مکانیکی کاکائو در بریستول انگلستان اختراع شد. والتر چرچمن از پادشاه انگلستان درخواست ثبت اختراع و استفاده انحصاری از اختراعی برای “ساخت سریع، خوب و تمیز شکلات توسط موتور” کرد.

این حق اختراع توسط پادشاه جورج دوم به والتر چرچمن برای موتور آبی که برای تولید شکلات استفاده می شد اعطا شد. چرچمن احتمالاً برای تهیه دانه‌های کاکائو با خرد کردن در مقیاسی بسیار بزرگتر از قبل از لبه‌هایی که با نیروی آب کار می‌کردند استفاده می‌کرد.

ثبت اختراع برای فرآیند تصفیه شکلات بعداً در سال 1761 توسط جوزف فرای خریداری شد که شرکتی را تأسیس کرد که قرار بود به JS Fry & Sons تبدیل شود.

شکلات

آسیاب‌های بادی و اسب‌کشی برای سرعت بخشیدن به تولید و افزایش نیروی انسانی مورد استفاده قرار گرفتند. گرم کردن مناطق کار آسیاب رومیزی، نوآوری که در سال 1732 در فرانسه ظهور کرد، به استخراج نیز کمک کرد.

Chocolaterie Lombart که در سال 1760 ایجاد شد، ادعا می کرد که اولین شرکت شکلات سازی در فرانسه، ده سال قبل از Pelletier et Pelletier است.

فرآیندهای جدیدی که تولید شکلات را بهبود بخشید در اوایل انقلاب صنعتی پدیدار شد . در سال 1815، کوئنراد ون هوتن ، شیمیدان هلندی، نمک های قلیایی را به شکلات معرفی کرد که تلخی آن را کاهش داد.

چند سال پس از آن، در سال 1828، او یک دستگاه پرس برای حذف حدود نیمی از چربی طبیعی ( کره کاکائو ) از مشروب شکلات، که شکلات را ارزان تر و از نظر کیفیت سازگارتر ساخت، ایجاد کرد.

این نوآوری که با نام «کاکائو هلندی» شناخته می‌شود، دوران مدرن شکلات را معرفی کرد [18] و در تبدیل شکلات به شکل جامد آن مؤثر بود. در سال 1847، JS Fry & Sons یاد گرفت که با افزودن کره کاکائو ذوب شده، شکلات قابل قالب گیری بسازد.

شیر از اواسط قرن هفدهم گاهی به عنوان افزودنی به نوشیدنی های شکلاتی استفاده می شد، اما در سال 1875 دانیل پیتر با مخلوط کردن شیرخشک تولید شده توسط هنری نستله با مشروب، شکلات شیری را اختراع کرد در سال 1879، بافت و طعم شکلات زمانی که رودولف لینت دستگاه کانچینگ را اختراع کرد.