فوتبالیست ها با کفش ورزشی مردانه پیاده روی روزانه خود را انجام می دهند

در فوریه 2015، همکاری کفش آدیداس و غرب به طور رسمی آغاز شد. کفش Yeezy Season 1 بسیار مورد انتظار بود و افراد مشهوری مانند ریحانا، دیدی و همسر آن زمان وست، کیم کارداشیان در نمایش مد معرفی حضور داشتند.

امروزه از کفش ورزشی مردانه مثل کفش یزی در مکان های مختلفی استفاده می شود و افرادی که به دنبال یک کفش راحت و در عین حال شیک هستند این کفش را انتخاب می کنند.

این خط دارای الهامات زیادی از طرح‌های نظامی بود، که کانیه گفته بود که توسط شورش‌های انگلستان در سال 2011 هدایت می‌شد.

ژاکت های بمب افکن، شلوار ورزشی، و ژاکت های نظامی استایل شده به شدت در مجموعه فصل 1 Yeezy به نمایش درآمدند. در حالی که نمایش مد دیر شروع شد، بسیاری آن را موفقیت آمیز ارزیابی کردند.

در سپتامبر 2015، کانیه یک شوی مد برای مجموعه جدیدی از کفش و لباس های خط Yeezy به نام Yeezy Season 2 برگزار کرد.

چند صد نفر در نمایشگاه این خط حضور داشتند، که منتقدان خاطرنشان کردند که تفاوت خاصی با فصل 1 Yeezy ندارد.

خط قبل منتشر شد این خط با رنگ‌های صورتی روشن، قهوه‌ای مایل به زرد، سبز ارتشی و زیتونی مشخص می‌شد و دارای قطعاتی مانند چکمه‌های ضد آب، شلوار گرمکن، ژاکت‌های باری، و سویشرت‌های یقه خدمه بود.

او بعداً فاش کرد که برنامه‌ریزی خط فصل دوم Yeezy را از روزی که فصل اول Yeezy شروع به کار کرد، شروع کرد و برنامه‌ریزی مجموعه بعدی لباس‌های خود، Yeezy Season 3 را مدت زیادی پس از نمایشگاه سپتامبر 2015 آغاز کرده بود.

درحالی‌که کفش‌های همراه خط توسط آدیداس تولید می‌شد، کانیه تصمیم گرفت لباس‌ها را از راه‌های دیگری تولید کند و آنها را به‌صورت سفارشی رنگ‌آمیزی کند.

کفش Yeezy Season 3 نیز پس از انتشار موفقیت قابل توجهی داشت. در ژوئن 2016، وست و آدیداس تمدید قرارداد و راه اندازی دسته جدید Yeezy را اعلام کردند.

وست ادعا کرد که کفش Yeezy در عرض چند دقیقه قطره های شگفت انگیز 40000 جفت را فروخت.

در سال 2018، وست از مت جورج، مالک مشترک Stussy کانادا کمک گرفت تا مشاور استراتژیک این برند شود. در این مدت فروش سالانه آدیداس ییزی از 15 میلیون دلار به 1.2 میلیارد دلار افزایش یافت.

جورج در سپتامبر 2018 رسماً مدیرعامل Yeezy شد. تا سال 2019، فروش کفش‌های کتانی آدیداس Yeezy 1.3 میلیارد دلار درآمد سالانه داشت. در سال 2019، فوربس Yeezy را با Air Jordan از نظر نفوذ فرهنگی و قدرت تجاری مقایسه کرد.