لنت ترمز کیا در صدر جدول فروش محصولات خودرو است

توجه کنید که لنت ترمز کیا کیفیت بسیار بالایی نسبت به دیگر برند ها دارد و اگر به هر دلیل نتوانستید لنت اورجینال خریداری نمایید می توانید از لنت هابی که از جنس مواد سرامیکی و نیمه فلزی ساخته شده اند استفاده نمایید.

لنت های سرامیکی از نظر کیفیت در رتبه دوم بعد از لنت های اورجینال قرار دارند و بهترین کیفیت و بالاترین طول عمر را دارند.

عوامل محیطی بر انتخاب مواد لنت ترمز حاکم است. به عنوان مثال، لایحه که در ایالت واشنگتن در سال 2010 به تصویب رسید، مقدار مس مجاز برای استفاده در مواد اصطکاکی را محدود می کند تا در نهایت به مقدار کمی حذف شود، به دلیل تأثیر منفی سطوح بالای مس بر روی زندگی آبی، زندگی دریایی.

برای جایگزینی آن، ترکیبات مختلفی از مواد ایجاد شده است، اگرچه هنوز جایگزین مستقیمی در دسترس نیست. مواد دیگر، مانند ترکیبات ساخته شده با آنتیموان، در حال مطالعه هستند.

وسایل نقلیه دارای شرایط مختلف ترمزگیری هستند. مواد اصطکاکی فرمول ها و طرح های خاص کاربرد را ارائه می دهند.

لنت

لنت های ترمز با ضریب اصطکاک بالاتر، ترمز خوبی را با نیاز به فشار پدال ترمز کمتر ارائه می دهند، اما در دماهای بالاتر کارایی خود را از دست می دهند.

لنت های ترمز با ضریب اصطکاک کمتر و ثابت در دماهای بالاتر کارایی خود را از دست نمی دهند و پایدار هستند، اما نیاز به فشار بیشتر پدال ترمز دارند.

لنت های ترمز باید حداقل هر 5000 مایل برای سایش بیش از حد یا ناهموار بررسی شوند. اگرچه سایش لنت ترمز برای هر وسیله نقلیه منحصر به فرد است، اما به طور کلی توصیه می شود که لنت ترمز هر 50000 مایل تعویض شود.

اداره ملی استانداردها (NBS) آزمایش مواد ترمز را در سال 1920 در ایالات متحده آغاز کرد. سپس تنظیمات آزمایشی با تولیدکنندگانی که آنها را می خواستند به اشتراک گذاشته شد تا آنها بتوانند آزمایش محصولات خود را آغاز کنند.

با گذشت زمان NBS به توسعه ابزارها و روش‌های جدید برای تست لنت و آستر ادامه داد و این استانداردها در نهایت به استانداردهای کمیته استانداردهای مهندسی آمریکا برای تست ایمنی ترمز و ترمز تبدیل شدند.

تست SAE J661 برای تعیین اصطکاک مواد مختلف لنت ترمز با آزمایش یک آستر مربعی 1 اینچی (25 میلی متر) با درام ترمز استفاده می شود. این آزمایش مقادیری را برای ضرایب اصطکاک گرم و سرد به دست می‌دهد که سپس با نام‌گذاری حروف جفت می‌شوند.